Τελικά γιατί διεκόπη η διαφήμιση HapiEnd;

Ως γνωστόν μετά από αίτημα της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. προς το ΣΕΕ – Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας για τη διενέργεια ελέγχου της διαφημιστικής καμπάνιας του HAPI END, το ΣΕΕ ζήτησε τη διακοπή της τηλεοπτικής καμπάνιας του HAPI END από όλους τους πανελλαδικούς σταθμούς. Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. αναφέρει ότι στηρίχτηκε σε καταγγελίες τηλεθεατών περί σεξιστικής διαφήμισης.

Συγκεκριμένα στην επιστολή της προς το ΣΕΕ για τη διενέργεια ελέγχου η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. μεταξύ άλλων αναφέρει ότι (οι ως άνω τηλεοπτικές επικοινωνίες, οι οποίες απευθύνονται σε ηλικιωμένους άνδρες, υπόσχονται δράση και αποτελεσματικότητα του προϊόντος, αναφορικά με την επιτυχή στυτική λειτουργία και μάλιστα προκειμένου να επιβεβαιώσουν την επιτυχία της λειτουργίας του, τη συνδυάζουν με την ερωτική συνεύρεση με πολύ νεώτερες κοπέλες, δίνοντας δηλαδή την εντύπωση της απόκτησης ιδιοτήτων που ενδυνάμει προσδιορίζουν τους νέους ως προς τις αντοχές και δημιουργώντας ως αποτέλεσμα ανάλογες προσδοκίες και αναγωγές σε ηλικιωμένα άτομα. Ως εκ τούτου παραπλανούν το καταναλωτικό κοινό και μάλιστα τις ιδιαίτερα ευάλωτες ομάδες, στις οποίες ανήκουν οι ηλικιωμένοι, οι οποίοι και λόγω της πανδημίας, βρίσκονται σε ιδιαίτερα ευαίσθητη κατάσταση, ως απόρροια των θεμάτων υγείας, σε συνδυασμό με την απομόνωση, την κατάθλιψη, την αγχώδη διαταραχή και την ανασφάλεια που δύνανται να βιώνουν.

Κατά δεύτερον, ο τρόπος προβολής με τα σχετικά χαρακτηριστικά που σχετικώς αναφέραμε καλλιεργεί αρνητικά στερεότυπα μέσω της λανθασμένης και ιδιαίτερα επικίνδυνης «τοξικής αρρενωπότητας» και, ως εκ τούτου είναι άκρως «σεξιστική» διαφήμιση. Εν ολίγοις ενισχύει τους κινδύνους ειδικότερα που αυτή δημιουργεί μέσω της έννοιας της παραδοσιακής ιδεολογίας ανδρισμού και στη συγκεκριμένη περίπτωση σε ηλικιωμένους και την ανάγκη τους για σεξουαλική απόκριση και επιτυχή δράση σε αυτόν τον τομέα, λόγω των επερχόμενων φυσιολογικών αλλαγών, οι οποίες ορισμένες φορές τείνουν να επηρεάζουν τις σεξουαλικές τους επιδόσεις.

Επίσης, αναπαριστά τα κορίτσια ως καθαρά σεξουαλικό αντικείμενο και μάλιστα με έναν άνδρα κατά πολύ μεγαλύτερό τους, απογυμνώνει τη γυναίκα από την ανθρώπινη αξία της και την εξισώνει με αντικείμενο και εμπόρευμα. Γενικώς, αναπαράγει με λανθασμένο τρόπο τις μορφές ανδρισμού και θηλυκότητας ως πρότυπο και συγχέει με επιδεκτικό τρόπο τη πορνογραφία και δύναται να έχει ως αποτέλεσμα σεξουαλική εμμονή, ή/και άσκηση σεξουαλικής βίας. Επιπροσθέτως, η χρήση της σεξιστικής γλώσσας, μέσω υπονοούμενων, όπως ακριβώς χρησιμοποιείται στις εν λόγω διαφημίσεις, έχει αποδειχτεί σε μελέτες ότι αντιτίθεται στη θεώρηση της ισότητας των φύλων και ενισχύει το πρόβλημα της έμφυλης βίας. Επίσης, οι επιπτώσεις είναι ιδιαίτερα βλαβερές στα παιδιά, αφού πολλά κανάλια το αναμεταδίδουν από τις 9:30 μ.μ., ώρα αρκετά δημοφιλή, και είναι εύκολα προσβάσιμη μέσω του Youtube, καθώς αναπαράγει τα έμφυλα στερεότυπα, κανονικοποιεί συμπεριφορές εξάρτησης ως προς την επιτυχία της σεξουαλικής πράξης και δεν προάγει πρότυπα υγιών συντροφικών σχέσεων στα νέα παιδιά. Λόγω, όπως αναφέραμε σχετικώς, του γεγονότος ότι τα ΜΜΕ βρίσκονται σε προνομιακή θέση από την άποψη της διαμόρφωσης της κοινής γνώμης και δύνανται να προβάλλουν πρόσωπα και αξίες τις οποίες αναγορεύουν σε πρότυπα, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι ενισχύουν και αναπαράγουν την ετεροσεξιστική έμφυλη ιδεολογία διαφόρων μορφών ανδρισμού και θηλυκότητας, οι εν λόγω διαφημίσεις χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Οι μεμονωμένες σεξιστικές πράξεις μπορεί να φαίνονται καλοπροαίρετες μέσω του αστεϊσμού όπως παρουσιάζονται, αλλά καλλιεργούν ένα κλίμα φόβου, ανασφάλειας και στερεοτύπων ρόλων σχέσεων. Αυτό οδηγεί στην αποδοχή μιας μορφής έμμεσης βίας, κυρίως εναντίον των γυναικών και των κοριτσιών. Επίσης, ο σεξισμός μπορεί να έχει πιο βλαβερές συνέπειες για ορισμένες γυναίκες και άνδρες λόγω εθνικότητας, ηλικίας, αναπηρίας, κοινωνικής προέλευσης, θρησκείας, έμφυλης ταυτότητας, σεξουαλικού προσανατολισμού ή άλλων παραγόντων. Εν ολίγοις, η γλώσσα που παραγνωρίζει τη διάσταση του φύλου ή που κάνει διακρίσεις, ενισχύει τις σεξιστικές στάσεις και συμπεριφορές. Επίσης, δημιουργεί ένα εξευτελιστικό, ταπεινωτικό ή προσβλητικό περιβάλλον, καθ’ ότι διατηρεί και ενισχύει τα στερεότυπα φύλου με τη μορφή της σεξιστικής συμπεριφοράς, μέσω και των σχολίων και αστείων που ανταλλάσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι δύο διαφημίσεις. Επιπλέον, με τα στερεότυπα σεξιστικών συμπεριφορών που προβάλλουν στο κοινό συντελούν, έστω και χωρίς πρόθεση, στην αύξηση των κρουσμάτων βίας, όπως έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας εναντίον γυναικών αλλά και πρόσφατα λόγω της πανδημίας, καθ’ ότι έχει διαπιστωθεί σε πρόσφατες μελέτες αύξηση της ενδοοικογενειακής βίας.

Εν κατακλείδι, οι εν λόγω διαφημίσεις είναι αθέμιτες και προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ως τούτου θα πρέπει η εταιρεία να προβεί στην άμεση απόσυρσή τους.»

Δείτε το αίτημα του ΕΚΠΟΙΖΩ για τη διακοπή της διαφήμισης του HapiEnd εδώ

Τα σχόλια δικά σας……………………

Contact to Listing Owner

Captcha Code